De Bossche Boulevard | Shopping Center
       
     
Uitbreiding De Bossche Boulevard
       
     
 Tijdens het aankooptraject van dit 50.000 m² grootte centrum stond vast dat er een grote uitdaging lag om de onrendabele en onaantrekkelijke achterzijde van het complex te integreren en verder te optimaliseren. Het belangrijkste doel was daarmee de
       
     
 Vanaf 1 januari 2011, de eerste dag dat het complex in handen was van de nieuwe eigenaar, is er gewerkt aan deze uitdaging. In een periode van minder dan 12 maanden is een, zeker gezien de matige economische situatie en het slechte ondernemersklimaa
       
     
 Het advies was eenvoudig en krachtig. Een deel van de bestaande bebouwing aan de achterzijde moet worden opgeofferd om een nieuwe routing van het centrum mogelijk te maken. De gesloopte gebouwen moeten plaatsmaken voor een nieuw gebouw waarin een in
       
     
 Met de noodzakelijke ingreep is er veel additionele winkelruimte gerealiseerd op het bestaande perceel.  Begin 2012 hebben we de huurovereenkomst met de belangrijkste Anchor tenant Media Markt getekend. Voorts zijn er winkels verhuurd aan nieuwe ket
       
     
 Resultaat is een forse huurgroei een daaraan gekoppelde waarde sprong. Hiermee is de omvang van deze belegging, welke origineel meer dan € 45 miljoen bedroeg ook toegenomen. Het is daarmee het grootste individuele object in de Nederlandse portefeuil
       
     
DE BOSSCHE BOULEVARD
       
     
De Bossche Boulevard | Shopping Center
       
     
De Bossche Boulevard | Shopping Center
Uitbreiding De Bossche Boulevard
       
     
Uitbreiding De Bossche Boulevard

Estadium heeft De Bossche Boulevard eind 2010 aangekocht voor het Engelse Rockspring.

 Tijdens het aankooptraject van dit 50.000 m² grootte centrum stond vast dat er een grote uitdaging lag om de onrendabele en onaantrekkelijke achterzijde van het complex te integreren en verder te optimaliseren. Het belangrijkste doel was daarmee de
       
     

Tijdens het aankooptraject van dit 50.000 m² grootte centrum stond vast dat er een grote uitdaging lag om de onrendabele en onaantrekkelijke achterzijde van het complex te integreren en verder te optimaliseren. Het belangrijkste doel was daarmee de attractiviteit van De Bossche Boulevard te verbeteren en de beleggingswaarde voor de eigenaar te verhogen.

 Vanaf 1 januari 2011, de eerste dag dat het complex in handen was van de nieuwe eigenaar, is er gewerkt aan deze uitdaging. In een periode van minder dan 12 maanden is een, zeker gezien de matige economische situatie en het slechte ondernemersklimaa
       
     

Vanaf 1 januari 2011, de eerste dag dat het complex in handen was van de nieuwe eigenaar, is er gewerkt aan deze uitdaging. In een periode van minder dan 12 maanden is een, zeker gezien de matige economische situatie en het slechte ondernemersklimaat, uniek resultaat bereikt.

Ondanks het feit dat Rockspring in eerste instantie geen grote herontwikkelingsplannen had en zocht naar een passende invulling van de bestaande gebouwen, hebben wij geadviseerd om het roer radicaal om te gooien en verder te investeren op deze locatie.

 Het advies was eenvoudig en krachtig. Een deel van de bestaande bebouwing aan de achterzijde moet worden opgeofferd om een nieuwe routing van het centrum mogelijk te maken. De gesloopte gebouwen moeten plaatsmaken voor een nieuw gebouw waarin een in
       
     

Het advies was eenvoudig en krachtig. Een deel van de bestaande bebouwing aan de achterzijde moet worden opgeofferd om een nieuwe routing van het centrum mogelijk te maken. De gesloopte gebouwen moeten plaatsmaken voor een nieuw gebouw waarin een internationale trekker (anchor tenant) moet komen. In het nieuwe plan is het mogelijk een rondje te lopen op het centrum, hetgeen de attractiviteit verhoogd.

Het nieuwe plan is samen met OeverZaaijer architecten getekend en had als bijkomende uitdagingen de laad en los functies van de bestaande winkels te behouden en het aantal parkeerplaatsen te verhogen.

 Met de noodzakelijke ingreep is er veel additionele winkelruimte gerealiseerd op het bestaande perceel.  Begin 2012 hebben we de huurovereenkomst met de belangrijkste Anchor tenant Media Markt getekend. Voorts zijn er winkels verhuurd aan nieuwe ket
       
     

Met de noodzakelijke ingreep is er veel additionele winkelruimte gerealiseerd op het bestaande perceel.

Begin 2012 hebben we de huurovereenkomst met de belangrijkste Anchor tenant Media Markt getekend. Voorts zijn er winkels verhuurd aan nieuwe ketens zoals Lucky Leder en Q1 sanitair.

 Resultaat is een forse huurgroei een daaraan gekoppelde waarde sprong. Hiermee is de omvang van deze belegging, welke origineel meer dan € 45 miljoen bedroeg ook toegenomen. Het is daarmee het grootste individuele object in de Nederlandse portefeuil
       
     

Resultaat is een forse huurgroei een daaraan gekoppelde waarde sprong. Hiermee is de omvang van deze belegging, welke origineel meer dan € 45 miljoen bedroeg ook toegenomen. Het is daarmee het grootste individuele object in de Nederlandse portefeuille van Rockspring.

Rockspring beheert circa 7,4 miljard Euro aan onroerend goed beleggingen door heel Europa.

DE BOSSCHE BOULEVARD
       
     
DE BOSSCHE BOULEVARD

50.000 m² Shopping Center in Den Bosch

Acquisition, Development Plan and Commercial Management